Fotoskolan

Redovisningar

Föredrag

Home » Fotoskolan

Utflykt till Skäralid

Submitted by on september 28, 2010 – 7:43 e mNo Comment

Dagen började med att vi stuvade in oss i bilar och därefter körde vi till Flyinge/Skarhult där vi stannade och försökte lösa uppgifterna vi hade fått av Stina, nämligen att fotografera vindkraftverk. Efter att ha fotograferat en stund och efter att  Stina hade haft en genomgång, fortsatte bilfärden. Vi hade olika sorters uppgifter att ta oss an och fick själva välja var vi ville stanna för att kunna genomföra dem.

Efter lunch gick Stina igenom hur man fotograferar makro och vatten. Under makrogenomgången provades det objektiv hit och dit, frågor ställdes och sedan var det bara att sätta igång att fotografera. Lite senare på dagen, vid genomgången av hur man fotograferar vatten, demonstrerade Stina sitt stativ och gav tips på hur man kan tillverka en praktisk rem att ha kameran i.

Trötta och med fulla minneskort begav vi oss sedan hemåt efter många timmar ute i den friska luften och i morgon är det dags igen. Då ska ena halvan av klassen vara i datorsalen och jobba med sina bilder och andra halvan ska vara ute i Botaniska trädgården i Lund.

// Sofia Karlsson

Några fotografier från dagen: Foto Alex Golub (ö.r)/ Sofia Karlsson(u.r)

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.